About the author

Related Articles

One Comment

  1. 1

    سعید

    انسانیت یعنی انسان فارغ از هر قید و بند و آیینِ ماورایی، فارغ از مذهب و دینی که آن قید و بند و آیین و مذهب را نتوان اثبات کرد.

    در انسانیت چون انسان تغییر می‌کند و شرایط زمان و مکان نیز در تغییر او موثرند لذا هیچ قانون و حد و مرز و حکمی مقدس و ابدی نیست.
    هر انسانی به حکم انسان بودن و به کمک قانون می‌تواند از حقوق خود دفاع کند و به همان نسبت موظف به رعایت حقوق دیگران است.
    در انسانیت جز تعدی به حقوق دیگران و مقید کردن آزادی دیگران و محدود کردن اختیار دیگران، قید دیگری وجود ندارد.

    این الزام که انسان ها باید بر روی اصول اخلاقی اجماع کنند را از کجا آورده‌ایم؟!
    هر انسانی بدون قید خارجی و به تنهایی یک ملت است. او خودش برای خود و آینده خود تصمیم می‌گیرد. با اشاره به مثال جنابعالی چنانچه گروهی از مردم با رضایت و طیب خاطر، حاضر به سوزاندن جسد میت خود هستند و گروهی با رضایت و طیب خاطر، جسد میت خود را دفن می‌کنند؛ این دو هیچ منافاتی با هم ندارند.
    الزامی در یک شکل شدن شیوه دفن میت وجود ندارد اما هر کدام از گروه‌ها چنانچه روش گروه مقابل را نوعی تعدی به حقوق خود بداند می‌تواند اعتراض نماید و مثلاً از دود ناشی از سوزاندن میت به دادگاه شکایت کند و یا گروه دوم می‌توانند به تصرف زمین‌های قابل استفاده برای ساخت مسکن جوانان جهت کاربری قبرستان به دادگاه شکایت کنند.
    در انسانیت هیچ چیز جز حقوق اولیه انسان‌ها محترم نیست؛ خصوصاً اگر گروهی بر اساس باورهای مذهبی و دینی بخواهند آزادی و اختیار و حقوق دیگران را از بین ببرد و برای آن مزاحمت ایجاد کنند.
    در قسمتی از مطلب خودتان به موضوع همجنس‌گرایی اشاره کردید.
    بنظر می‌آید در تحمیلی دانستن همجنس گرایی از جانب جریانی در غرب متوسل ببزرگنمایی شده باشید.
    کسی دنبال تحمیل رفتار ها نیست. در انسانیت تحمیل و اجبار هیچ جایگاهی ندارد.
    تمام حرف آنان اینست تا بعنوان عضوی از جامعه پرفکت شوند. آنان خواهان رعایت حقوق مدنی و انسانی خود هستند.
    اما اینکه جریانی در غرب دنبال اخلاقی جلوه دادن همجنسگرایی هستند کاملا درست است جز اینکه باز هم تحمیلی نیست.
    در نقد دین انسانیت اینگونه استدلال کردید:
    “بسیاری از اصول اخلاقی بسته به شرایط زمانی و مکانی نسبی‌اند و تغییر می‌کنند، لذا انسان‌ها نمی‌توانند بر روی همه‌ی اصول اخلاقی اجماع کنند”

    چنانچه اصول اخلاقی از نگاه شما بزمان و مکان مشروط و نسبی اند و متغیر؛ چرا تلاش می‌کنید همجنسگرایی را غیر اخلاقی جلوه دهید؟
    چنانچه از نگاه شما انسان ها نمی‌توانند بر روی همه اصول اخلاقی اجماع کنند؛ چرا توقع دارید همجنسگرا ها با غیر همجنسگراها اجماع کنند؟
    در انسانیت باورهای مذهبی، ماورایی و غیر قابل اثبات اجازه تعیین حد و حدود و ضابطه را ندارند. جناب عالی با التزام به باورهای مذهبی خود قصد غیر اخلاقی جلوه دادن همجنسگرایی را دارید و این رفتار شما از نگاه انسانی، غیر انسانی است.
    تلاش شما پیگرد قانونی خواهد داشت.
    نکات دیگری نیز برای نوشتن داشتم که در اولین فرصت خدمت شما ارسال خواهد شد.

    Reply

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *